Over Hein Heijen

Jij wil toch ook een zo hoog mogelijk financieel en emotioneel rendement? Vaak benader je dit vanuit een rationele gedachten. Helemaal prima. Ik kan jou echter laten zien hoe jij, door een andere benadering, nog méér rendement kunt behalen. Meer omzet, betere keuzes, meer plezier. Mijn passie is om iedereen die dat wil te vertellen, te laten zien en te leren hoe je dat het beste kunt aanpakken en vooral kunt toepassen.

Hein Heijen is docent, auteur, expert op het gebied van toegepaste neuromarketing, sales & beïnvloedingspsychologie.

Hein studeerde bedrijfskunde en psychologie. Hij specialiseerde zich in counseling en introduceerde en doceerde als eerste in Nederland, samen met Wiebe Monsma, in 1993 de opleiding stress counseling.

In 1995 richtte hij het opleidingsinstituut Psychodidact op. Hij bedacht en ontwikkelde de opleiding stressmanagement. Hij doceerde de vakken algemene psychologie, klinische psychologie, neuropsychologie, transactionele analyse en sociale psychologie.

In 2009 schreef hij samen met zijn toenmalige partner en collega het boek “Deskundig hulpverlenen, de gespreksmethodiek”. Hij is medeoprichter van Stichting ES (Emotionele Support) en Hupper.

In 2015 stapte hij uit Psychodidact en richtte de Academie voor Gedragskennis op. Hein bedacht en ontwikkelde de door de Universiteit Leiden gevalideerde HBO opleiding tot Beïnvloedingspsycholoog,  én de Masterclasses Toegepaste Neuromarketing en Toegepaste Salespsychologie.

Hein geeft lezingen, gastcolleges en inspiratiesessies. Is personal trainer voor sales -en marketingmanagers, CEO’s van grote bedrijven én communicatieadviseurs van overheidsorganisaties.

Publicaties:

  • 2018 Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: weerstanden | E-book
  • 2018 Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: vertellen | E-book
  • 2018 Het Geheim van Gedragsbeïnvloeding ontrafeld: luisteren | E-book
  • 2017 Masterclass Toegepaste Neuromarketing
  • 2017 Masterclass Toegepaste Salespsychologie
  • 2015 Opleiding tot Beïnvloedingspsycholoog ISBN/EAN: 978-90-829400-0-8
  • 2009 Professioneel hulpverlenen ISBN 978-90-232455-0-6