0(0)

Thuisstudie Excellent | Online Masterclass Toegepaste Neuromarketing

Beschrijving

inclusief onlinelessen 1999,- incl Corona Studie Subsidie nu 999,-

“Neuroscience over the next 50 years is going to introduce things that are mind-blowing
– David Eagleman

Neuromarketing richt zich op de perceptie, de belevingswereld van de klant, het gaat om het voelenwillen én kiezen: wat trekt zijn aandacht?

Voor wie

Voor iedereen die werkzaam is binnen het bedrijfsleven, bij de overheid, in het onderwijs en de gezondheidszorg.

Het online thuisstudie traject is zo samengesteld dat je in je eigen tempo kunt studeren waar en wanneer je maar wilt.

Analyse van de Masterclass Toegepaste Neuromarketing (HBO) in 2019 door PLATO van de Universiteit Leiden heeft uitgewezen dat de Masterclass Toegepaste Neuromarketing, zoals verzorgd door de Academie voor Gedragskennis, onderwijskundig-didactisch onderbouwd is opgezet en dat de inhoud ervan op HBO-niveau ligt.

Wat ga ik leren?

  • je leert wat neuromarketing precies is
  • je leert welke psychofysiologische-onderzoekstechnieken voor handen zijn
  • je leert hoe je dit in jouw winkel, bedrijf of organisatie toepast
  • je leert hoe je gedrag, met behoud van keuzevrijheid, kunt beïnvloeden
  • je leert herkennen welke onbewuste processen er in het menselijk brein plaatsvinden

Onderwerpen voor deze cursus

7 Lessen02h 45m

Les 1: De verborgen berichten?

Jij maakt bewust en onbewust tussen 100 en de 8000 keuzes per dag. Het maken van juiste keuzes is nog nooit zo complex geweest. Wat zou er gebeuren als jij precies weet hoe deze keuzes tot stand komen? Wat zou dat met jou als mens of consument doen? Wat als je in staat bent om erachter te komen wat er zich in het onbewuste van ieder mens afspeelt? Want jouw onbewuste is de ware leider in dit keuzeproces!

Les 2: Het geheim?

Tijdens deze les ga ik met je de geheimen van ons menselijk gedrag onthullen. Gedrag komt namelijk niet zomaar tot stand; oh nee, er gaan heel wat bewuste en onbewuste processen aan gedrag vooraf. Wellicht vraag je je dan nu ook af: ‘Welke zijn dat dan en hoe kan ik het gedrag van anderen en mijzelf beïnvloeden? Nou, dat leer je in deze les!

Les 3: De onthulling?

Laten we eens kijken naar een definitie voor gedrag. Die gaat als volgt: alle waarneembare en niet-waarneembare handelingen (innerlijk gedrag) of onbewuste (reflexmatige) handelingen. Maar ik zeg je, gedrag is veel meer dan deze definitie beweert. In mijn gedragsmodel zijn 11 bouwstenen aanwezig die jouw gedrag beïnvloeden. De meest onderschatte bouwsteen die jouw gedrag beïnvloedt is de bouwsteen: omgeving. Welke de andere bouwstenen zijn, hoe deze jou en de ander beïnvloeden leer je in deze les. Gaaf hè?!

Les 4: 3 breinen, 3 systemen, 3 geheugens?

Ons brein is een fantastisch orgaan. Het is opgebouwd uit miljarden cellen en al die cellen kunnen met elkaar onderling communiceren; hoe fascinerend is dat. En wist je dat jij maar voor een heel klein gedeelte hier invloed op hebt?! Want ons brein werkt volgens twee processen, namelijk het bewuste en het onbewuste. En het is het onbewuste proces dat het grootste aandeel heeft in de werking van ons brein. Hoe gaaf is het dan om over het onbewuste meer en meer kennis te hebben?!

Les 5: Systeem 1?

Nu wordt het nog gaver, want tijdens het doorlopen van deze les ga je ontdekken welke bewuste en onbewuste signalen jij kunt geven aan systeem 1 (hersenstam en het limbische systeem), waardoor er bij de ander, maar ook bij jezelf automatisch zijn gedrag wordt geactiveerd. Je krijgt dus inzichten in de signalen die er automatisch voor zorgen dat jij en ik worden beïnvloed.

Les 6: Systemen 2 & 3?

Last but not least les 6! Want in deze les gaat het met name over hoe bepaalde woorden en woordcombinaties jouw en mijn gedrag beïnvloeden en stimuleren. Je weet ondertussen dat jij en ik honderd waarde-motivatie-zingevingswoorden bewust en onbewust najagen. We willen deze woorden bevredigd zien in ons bestaan, want daardoor wordt het gedrag dat je uitvoert waardevol in plaats van waardeloos.

Over de instructeur

5.00 (2 waarderingen)

2 Cursussen

53 studenten

1.999,00 999,00

Materiaal bevat

  • 6 interactieve online lessen (totaal 2 uur en 45 minuten)
  • syllabus met volledige lesstof, een mooi en bruikbaar naslagwerk
  • bonus: ‘Basisboek Neuromarketing’ van Eveline van Zeeland t.w.v. € 36,-
  • bonus: ‘Alles wat je moet weten over beïnvloeden!’ van Hein Heijen t.w.v. € 35,-
  • 3 digitale contactmomenten ter ondersteuning en begeleiding tijdens studie
  • masterclass certificaat mét onderwijskundige HBO validatie als bewijs van kennis en kunde over Toegepaste Neuromarketing